پاركت پاركت .

پاركت

گونه هاي مختلف كاغذ

انواع گوناگون  كاغذ

1- كاغذ ابري: نوعي كاغذ تزئيني براي ورود يا درون جلد كه از دوره تيموري به بعد در ايران رايج گرديد. ابري هاي همدان و كشمير معروف بوده است.

2- كاغذ باليغ: كاغذ بسيار مرغوبي كه در شهر پكن (خان باليغ - شهر خان) ساخته مي شد.جنس كاغذ بسياري از كتب و اوراق خطي نفيس ايران كاغذ خان باليغ است.

3- كاغذ زر افشان: (نوعي تزئين بر روي كاغذ) براي زر افشان كردن كاغذ مقداري صمغ را به طرز خاصي روي كاغذ مي پاشيدند و سپس ورقه هاي نازك طلا را به آن مي چسباندند به طوري كه تكه هاي طلا مانند ستاره روي صفحه كاغذ مي درخشيد. اين نوع كاغذ را معمولا در حواشي كتب و اوراق گرانبها مصرف مي كردند.

4- كاغذ زر نشان: (نوعي تزئين بر روي كاغذ) براي زر نشان كردن كاغذ ابتدا بر روي كاغذ مقداري نشاسته با صمغ مي ماليدند و سپس ذرات زر را كه بي شباهت به اكليل فرنگي امروز نبوده است بر روي كاغذ مي پاشيدند. اين نوع كاغذ را براي كتب نفيس يا حواشي مرقعات و اوراق نفيس مصرف مي كردند.

5- كاغذ سمرقندي: يكي از معروفترين و مرغوب ترين كاغذ هاي مورد مصرف در طول سده هاي مياني دوران اسلامي كه در شهر سمرقند ساخته مي شد. كاغذ سمرقندي جزو اولين كاغذهاي ساخته شده در جهان اسلام بود كه در قرن دوم هجري، مسلمانان به كمك كاغذ سازان چيني اولين كارگاه ساخت آن را در شهر سمرقند بر پا كردند و از اين شهر صنعت كاغذ سازي به ساير بلاد اسلام راه يافت.

6- كاغذ شامي: نوعي كاغذ سفيد و به غايت شفاف و لطيف منصوب به شهر شام.تاريخچه كاغذ تيراژه هارموني ارائه كننده انواع كاغذ ديواري ,پاركت و لمينت پاركت در اين مقاله سعي داشته است تا اطلاعاتي هر چند اندك در مورد كاغذ و تاريخچه آن در اختيار شما قرار دهد.

از آنجا كه امروزه استفاده از كاغذ ديواري در دكوراسيون منازل و ادارات بسيار رواج يافته است .

با مراجعه به مقالات مرتبط موجود در سايت فروش كاغذ ديواري مي توانيد اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

 مصارف كاغذ كرافت

كاغذ مستحكم لفاف و كيسه، كاغذ كرافت است كه از لينين حل شده در سولفات ساخته مي شود.تاريخچه كاغذظاهرا كاغذ را مردي چيني به نام (تسان لون) در حدود 105 م اختراع كرد و در چنين مراحلي تكامل خود را پيمود. كاغذ چيني مخلوطي از پوست درخت و كنف بود.كاغذ سازي در حدود 610 م به ژاپن و در 751 م به سمرقند راه يافت. در اواسط قرن دوم هجري كاغذ از سمر قند به بلاد اسلامي رسيد. گويند (فضل ابن يحيي برمكي) نخستين كسي بوده است كه در بغداد كارخانه كاغذ سازي داير كرد. در قرن 4 هـ ق كاغذ سازي در بغداد رواج تام داشت.(ابن النديم) از شش نوع كاغذي كه در عهد او معروف بوده نام مي برد و مي گويد كتاب را از كاغذ خراساني مي ساختند.

كاغذ ديواري

پاركت لمينت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ساعت: ۰۵:۲۲:۱۳ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :